Type what you are searching for:

Programare pentru copii – Cinci jocuri educative pentru micuțul tău

TechBubble / Creativitate  / Programare pentru copii – Cinci jocuri educative pentru micuțul tău
Programare pentru copii - Coding Awbie TechBubble 7

Programare pentru copii – Cinci jocuri educative pentru micuțul tău

Tehnologia a evoluat atât de mult în ultimii ani încât am devenit tot mai conștienți de faptul că angajatul de mâine trebuie să deprindă o mulțime de noi aptitudini. Dacă ne uităm în trecut, observăm că multe dintre joburile actuale nici nu existau. Tehnologia nu era atât de importantă în procesul educațional. Dar trebuie să ținem pasul cu noile tehnologii. Trebuie să ne pregătim copiii să fie capabili să activeze în domenii care acum poate nici măcar nu există. Învățarea unui limbaj de programare de la vârste fragede, sau educarea gândirii în logica programării le poate oferi un avantaj chiar în viitorul apropiat. Astfel că ajungem la programarea pentru copii…

Poate deja te-ai gândit că pentru noul an școlar ar fi o idee bună să îl duci pe copilul tău la cursuri de informatică. Poate chiar să alegi un opțional în plus la grădiniță sau la școală. Știi și că cel mic nu se dezlipește de tabletă sau de telefon și se joacă foarte mult. Așa că ar fi o idee bună să învețe chiar să-și facă propriile jocuri. Ajungem astfel la subiectul articolului nostru de astăzi – programarea pentru copii și metodele de învățare.

TechBubble își propune să aducă educația altfel în școli și în casele fiecărei familii cu copii prin jocuri STEM și STEAM. Nu spunem că un curs de informatică nu-l va ajuta. Dacă este făcut după aceeași metodă și aceleași calculatoare după care ai învățat și tu, ei bine poate nu este chiar cea mai bună alegere. Caută un loc în care poate explora prin educația STEAM, cu jocuri interactive, care să-i dezvolte gândirea critică și să îi ofere informațiile de care are nevoie.

5 jocuri și jucării STEAM pentru programare

Noi ți-am pregătit o listă cu cinci jocuri și jucării STEAM pentru programare pe care le recomandăm cu mare drag. Mai ales pentru un micuț care face primii pași în lumea codului. Știm doar că primii pași sunt întotdeauna foarte importanți. Aceștia trebuie făcuți cu atenție, îndrumați de părinți și de profesori. Să nu uităm faptul că cei mici sunt copii și au nevoie de joacă, iar cheia spre învățare este explorarea prin joacă.

1. Consola de jocuri iPhone – Osmo

Cu ajutorul tehnologiei OSMO – a consolei și a jocurilor pentru aceasta – copilul va învăța o mulțime de lucruri, printre care:
– Fundamentele codării;
– Gândire computațională;
– Rezolvarea problemelor;
– Gândire logică.

Cel mic va avea nevoie doar de un telefon și de această consolă pentru a face primele lui linii de cod. Acestea vin sub forma unor blocuri fizice pentru progamare, care pot fi combinate după bunul plac, iar pe telefon vor apărea instant acele comenzi. Jocul este intuitiv și îi prezintă copilului primele informații despre ce înseamnă scrierea unui cod, prin comenzi simple și intuitive de tipul „înainte”, „înapoi”, „sari” etc. Astfel că, fără ca acesta să-și dea seama, va reține logica programării. În plus, va putea percepe mult mai ușor elemente complexe de cod atunci când va crește mai mare.

Poate și tu îți amintești că ai învățat aceste comenzi la școală, dar nu vedeai multe lucruri, ci doar niște caractere pe un ecran negru.
Consola permite mai multe jocuri, dar vine la pachet doar cu două, restul putând fi descărcate de pe App Store. Cele două jocuri educative sunt:
– Masterpiece – unde desenele reale prin viață în lumea virtuală;
– Newton – unde gândirea logică și principiile fizice sunt îmbinate cu succes.

Astfel că, cei mici pot folosi consola în combinație cu diverse jocuri OSMO încă de la cinci-șase ani.

Mai departe vei descoperi chiar unul dintre jocurile de programare compatibile cu consola:

2. Joc de programare – OSMO Coding Awbie

Cu Consola de jocuri OSMO poți să te joci împreună cu copilul tău și acest minunat joc de programare în care personajul principal, Awbie, caută să mănânce cât mai multe căpșune. Copilul primește 19 piese de comandă magnetice pe care le poate combina după bunul plac pentru a-l duce pe Awbie acolo unde dorește.

Scopul acestui joc este de a dezvolta abilitățile logice și de rezolvare a problemelor și, în același timp, introducându-l pe copil în lumea codului. Acesta poate fi jucat încă de la cinci ani, grație designului atractiv, ușor de înțeles și de manevrat.
Este ideal pentru copiii între 5 și 12 ani.

3. Robot Educativ Programabil – Makeblock Codey Rocky

Un copil de șase ani poate să învețe programare de la prietenul Codey. Acesta este un roboțel cu o interfață foarte prietenoasă și atractivă, pe care cel mic îl poate programa să facă ceea ce-și dorește. Acest joc STEM este o îmbinare între partea hardware și software grație celor două componente principale: Codey cel deștept – adică roboțelul cu peste 10 module electronice programabile – și agilul Rocky – vehiculului care îl face pe Codey să meargă oriunde.

Un copil va avea șansa să învețe două limbaje de programare cunoscute: Scratch și Python. Gândește-te doar câte jocuri sunt făcute în Python și cât de bune și utilizate sunt în întreaga lume. Și copilul tău poate face astfel de lucruri dacă învață pas cu pas programare.
Este ideal pentru copiii între cinci și 14 ani.

4. Robot inteligent programabil – Makeblock mBot Explorer Kit

Cu acest roboțel copilul tău va experimenta două lucruri complet noi: asamblarea de la zero a propriului său robot și apoi codarea acestuia să facă diverse lucruri. Astfel poți să descoperi dacă cel mic are înclinații spre inginerie și/sau spre programare deoarece descoperă procesul de construcție și de programare a unui obiect.

Roboțelul poate avea în componentele sale senzori de lumină, receptor IR, senzor pentru urmărirea liniei, led RGB, sonerie, 2 motoare și lista poate continua. Practic, imaginația celui mic este explorată la cote maxime cu ajutorul infinitelor posibilități de a programa acest minunat robot educativ STEM.
Este destinat copiilor între șase și 14 ani. Iar cei mai pricepuți la manevrarea acestei jucării se pot înscrie în competiții internaționale.

5. Dispozitiv programabil – The Mover Kit

Este o jucărie STEAM de la Tech Will Save Us, care combină abilitățile de programare ale copilului cu creativitatea sa pe latura artistică. Poate crea combinații de senzori cu diverse cicluri luminoase. Dar pe lângă această funcțiune, mai are la dispoziție alte 20 de aplicații folositoare.

Acesta este destinat copiilor ceva mai mare, cu vârsta de peste 8 ani, deci ideal pentru cei care acum au intrat în clasa a doua. Cel mic poate învăța la școală matematică elementară, iar acasă se poate distra cu noua sa jucărie inteligentă.

 

Acestea sunt doar o mică parte dintre jucăriile STEM și STEAM disponibile în oferta TechBubble. Pe lângă aceste jucării, pentru ca un copil să dezvolte abilități de programare, este nevoie de timp, răbdare, atenție și încurajare constantă.

În plus, după se poate observa, aceste jucării sunt destinate atât băieților, cât și fetelor. Programarea nu este un domeniu al unui singur gen sau a unei singure generații. Oricine poate învăța oricând să codeze și să creeze jocuri sau aplicații.

0