Type what you are searching for:

Educatia STEM: Cum și-a găsit arta loc în STEM și a format STEAM

TechBubble / Creativitate  / Educatia STEM: Cum și-a găsit arta loc în STEM și a format STEAM
Educatia STEM Super Studio Mickey & Friends TechBubble 12

Educatia STEM: Cum și-a găsit arta loc în STEM și a format STEAM

Despre cum arta și-a găsit un loc în STEM (Science, Technology, Engineering, Math) și despre cum a format STEAM se poate vorbi foarte mult și se poate aborda dintr-o mulțime de puncte de vedere: educație, metode de învățare, abilitățile pe care le au oamenii. Este un fapt dovedit că oamenii funcționează în funcție de cele două emisfere ale creierului, răspunzătoare pentru veleitățile artistice sau pentru modul logic și matematic de a aborda o problemă.

Înainte de educația STEAM, a fost educația STEM. Doar că această concentrare doar pe materii exacte a condus la o problemă pe care părinții, profesorii și elevii au observat-o: procesul de învățare nu era unul complet, lipsea ceva. Rezultatele nu erau prea îmbucurătoare așa că tot mai mulți educatori și profesori au început să includă șiă emisfere, în mod separat), ci de a integra latura artistică a fiecăruia în dezvoltarea și rezolvarea problemelor tehnice.

Principala diferență între STEM și STEAM este că educatia STEM simbolizează o abordare modernă a științei și a subiectelor înrudite care se concentrează pe rezolvarea problemelor prin gândirea critică și abilitățile analitice. Educația STEAM abordează aceleași materii, dar cu ajutorul gândirii creative și a artelor aplicate. Astfel putem apela la ambele emisfere ale creierului – emisfera analitică și cea creativă – pentru a găsi cea mai bună soluție a unei probleme. Copilul este stimulat să gândească practic, creativ și analitic, să disece și să încerce diverse variante până reușește.

Arta nu înseamnă doar pictură. Arta, în STEAM, înseamnă tot ce ține de arte liberale, limbă, studii sociale, arte plastice, muzică sau arte fizice. Ele stimulează colaborarea, comunicarea, rezolvarea problemelor și gândirea critică, îmbunătățesc flexibilitatea, adaptabilitatea, productivitatea, responsabilitatea și inovarea. Indiferent de domeniul pe care îl va alege elevul în viitor, va avea abilitățile și deprinderile necesare să treacă cu brio orice test.

Dacă vrei să înțelegi mai bine cum s-au îmbinat toate aceste concepte și au creat STEAM, iată câteva exemple de jocuri STEAM din portofoliul TechBubble:

1. Jocul de construcție – Strawbees Imagination Kit

Strawbees Imagination kit copil

Acest joc de construcție este educativ și distractiv pentru cei mici. Orice idee ar avea un copil, poate construi cu acest set de creație. Un set conține 150 de paie și 250 de elemente de îmbinare, dar și 150 de carduri cu proiecte de testat, idei și sfaturi. Jocul dezvoltă gândirea în spațiu, abilitatea de proiectare și construcție, dar și legile mecanicii.

Un joc aparent simplu poate ajuta un copil să-și creeze propria lume și să dea naștere tuturor ideilor sale. Iar dacă va începe să proiecteze după cardurile din pachet, va învăța cum să urmeze câteva instrucțiuni și va deprinde ideea că un lucru început trebuie și terminat pentru a vedea rezultatul real chiar în fața ochilor.

Elementele pot fi combinate cu aproape orice tip de material, fiind și prietenoase cu mediul. Iar ca bonus, dacă jocul va fi realizat în echipă, copilul lucrează la interacțiunea cu celelalte persoane atunci când trebuie să împartă taskuri.

Strawbees, producătorul acestui joc, a câștigat în 2018 premiul Nordic Edtech.

 

2. Plastilina Electroconductoare – Electro Dough Kit de la Tech Will Save Us

Electro Dough Kit Techbubble 3

Elevii încep să învețe fizică abia în clasa a șasea. Dar unii copii pot avea o fire mai curioasă și deja își pun întrebări legate de electricitate, mecanică și alte domenii care țin de fizică. El știe deja că nu este voie să  pună degetele în priză și să aibă grijă cu încărcătoarele de mobil. Poate că e timpul să descopere prin joacă lucruri elementare despre electricitate, acum când curiozitatea îl macină și este atent și înțelegător. Iar când va începe orele de fizică din scoala generală deja va fi familiarizat și poate chiar nerăbdător să învețe mai mult.

Acest joc îmbină fizica cu partea creativă deoarece copilul trebuie să construiască o cocă electroconductoare colorată, pe care o poate modela în ce forme dorește. Apoi, poate înfige în ea borne, o sirenă și LED-uri colorate. Circuitul electric va fi unul creativ și ieșit din comun, dar în esență va păstra elementele standard pe care le învață orice elev la școală.

 

3. Obiect holografic – Merge Cube

Copilul se va juca cu holograme, va putea modela și ține în mână chiar și întreg sistemul solar. Este un joc care folosește realitatea augmentată. În alte țări este folosit în clase pentru diverse lecții. Versatilitatea cubului permite să fie folosit la aproape orice materie, pentru a prezenta aproape orice subiect, inclusiv unul din domeniul artei. Jocul poate fi atât de extins încât se pot examina fosile sau artefacte antice. Din acest motiv constituie un proces continuu și interactiv de învățare, nelimitat.

Obiectul holografic este compatibil cu ochelarii de AR/VR  și cu telefoanele cu sisteme iOS și Android.

 

Acestea sunt doar câteva dintre jucăriile STEAM care au adoptat și arta ca făcând parte din întregul lor. Acestea sunt atractive chiar și pentru copiii care nu au rezultate bune la școală sau care „fug” de teme și de învățat. Astfel pot fi convinși că învățatul chiar este un proces interesant și distractiv.

Jucăriile STEAM, față de jucăriile care explorează doar arta sunt mult mai utile, mai practice. De asemenea, mulți educatori și profesori deja le-au testat pe colectivități mari de copii, care au caracteristici și personalități diferite și au dat rezultate bune. Pe când niște simple jucării precum păpușile și mașinuțele de curse nu sunt atât de antrenante și nu ghidează copilul spre o direcție de cunoaștere.

O jucărie STEAM nu este o cheltuială, ci o investiție pentru viitorul copilului. Abilitățile pe care le poate dezvolta prin intermediul educației STEAM îl vor ajuta în orice viitor job va avea și în viața de zi cu zi, în interacțiunile cu restul oamenilor și modul în care se raportează atunci când lucrează în echipă. Dar să nu omitem nici faptul că o jucărie STEAM are  capacitatea ludică de a-i distrage atenția și de a-l încânta.

0